مصالح ساختمانی

نقد و بررسی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی 

مصالح ساختمانی به موادی می گویند که برای پایه گذاری و ساخت یک بنا مورد استفاده قرار می گیرد. مصالح ساختمانی را می توان به این شکل تقسیم بندی کرد : جنس ، نحوه تولید ، منشاء و کاربرد.


مصالح ساختمانی

قطعا هر فردی در زندگی خود چند مرتبه ای با مصالح ساختمانی سروکار خواهد داشت.این افراد با توجه به نیاز و حرفه ای که در آن مشغول هستند کم و بیش اطلاعاتی راجع به مصالح ساختمانی دارند.ما در مجله بازارسفید در جهت گسترش اطلاعات شما عزیزان مطلبی مفید و خلاصه وار در مورد مصالح ساختمانی پر مصرف و پرکاربرد برای شما آماده کرده ایم.امیدواریم با مطالعه این مطلب کمک شایانی به اطلاعات شما در باره مصالح ساختمانی کرده باشیم.

تعریف مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به موادی می گویند که برای پایه گذاری و ساخت یک بنا مورد استفاده قرار می گیرد. مصالح ساختمانی را می توان به این شکل تقسیم بندی کرد : جنس ، نحوه تولید ، منشاء و کاربرد

انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی از زمانی که تصمیم به ساخت یک سازه می­گیریم تا پایان کار مهم ترین نقش در روند این پروژه را ایفا می کند،در این مطلب می خواهیم میان انبوه انواع مصالح ساختمانی آن هایی که کاربرد و مصرف بیشتری دارند را معرفی کنیم.

شن و ماسه

شن و ماسه جزء مصالحی هستند که از خرد شدن سنگهای طبیعی بدست می آیند.

سیمان

سیمان ماده ی چسبنده ای است که در ساخت بتن و ملاتهای ساختمانی کاربرد دارد. سیمان ها به سه دسته ی سیمان های پرتلند, سیمان های آمیخته و سیمان های رنگی دسته بندی میشوند.

آهک

آهک از جمله مصالحی ست که از حرارت دادن سنگ آهک که به صورت رسوبی و غیر بلوری ست ساخته میشود.از جمله موارد مصرف این ماده در ساخت و ساز میتوان به تولید ملات, تقویت سیمان, تولید سیمان پرتلند آهکی, آجر سیلیکات کلسیم و تولید بتن اشاره نمود.

گچ

گچی که در ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد از سنگ گچ خالص ساخته میشود. بعد از استخراج سنگ گچ از معدن, آن را به کوره منتقل کرده و حرارت میدهند, سپس برای مصرف در صنعت ساخت و ساز آماده می شود. از ویژگی های این ماده میتوان به مقاومت در برابر آتش, جمع شدگی و زمان گیرش سریع آن اشاره نمود.

آجر

آجر از جمله فرآورده های ساختمانی است که در انواع رسی، شیلی و شیستی، ماسه آهکی و بتنی و شکل های گوناگون تولید شده و عمدتاً در سفت کاری ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. آجرها بر اساس نوع مصرف به آجر بتنی, آجر معمولی, آجر نما, آجر مهندسی و آجر آهکی تقسیم بندی میشوند.

سنگ

سنگ جز مصالح طبیعی ست که ساختار آن از کانیهای مختلف تشکیل شده است. سنگ ها در پی سازی ساختمان, کف سازی, دیوار چینی, نماسازی, راهسازی و… مورد استفاده قرار میگیرد. از انواع سنگها میتوان به سنگ آهک, گرانیت, مرمریت و توف ها اشاره نمود.

کاشی و سرامیک

کاشی یک فرآورده ی سرامیکی ست که از دانه های متخلخل و کوچک بلورین تشکیل شده است و به دو صورت لعابدار و بدون لعاب تولید میشود و برای کفپوش و دیوارپوش ساختمان کاربرد دارد.

نظرات ( 0 نظر)

ثبت نظر جدید

مجله بازار سفید

بازار سفید وبسایت جامع بررسی، مقایسه، نمایش قیمت بروز و فروش آنلاین خدمات و مصالح ساختمانی است که مصرف کنندگان را بطور مستقیم به تولید کنندگان مصالح ساختمانی با بهترین کیفیت و اطلاعات بروز متصل می نماید.